'Telefoneren via VoIP kent geen nadelen'

“Het is misschien kort door de bocht, maar als een verbinding meer technische mogelijkheden biedt en het is ook nog eens voordeliger, ben je als ondernemer gek als je het niet doet.” John Slagter, adviseur bij De Niet Assurantiën in Zuidwolde, is heel erg enthousiast over de overstap van bellen via het ISDN naar bellen via VoIP.

Referentie De Nederlandse Provider - plaatje

“Tot vorig jaar november belden wij bij ons op de ouderwetse manier. Een inpandige telefooncentrale met vijf telefoontoestellen. Die telefooncentrale en toestellen waren inmiddels tien jaar oud en dat systeem werd gewoon te kwetsbaar voor storingen. Bij een storing lig je er misschien wel een paar dagen uit en dat wil je als ondernemer echt niet”, vertelt John Slagter.

De Niet assurantien schakelt De Nederlandse Provider in voor de technische begeleiding en migratie van de oude ISDN telefooncentrale naar telefoneren via Voice over IP. “Binnen een halve dag was het geregeld, de overstap van oud naar nieuw. Er was geen technische kennis voor nodig, De Nederlandse Provider heeft alles aan de voor- en achterkant tip top geregeld. We hadden natuurlijk nieuwe telefoontoestellen nodig voor het internetbellen, maar de oude toestellen waren ook echt aan vervanging toe. Die investering moesten we op den duur toch gaan doen. Eigenlijk kan ik alleen maar voordelen noemen. Het was een geruisloze overgang en alles functioneert perfect. Ik zou echt elke ondernemer aanraden de overstap naar bellen via het internet zo snel mogelijk te maken!” aldus adviseur Slagter.